- Brno
- Mini Školka Jarní - dětská skupina, z.s.
-
Benefity:
Employer branding, všichni jsme o tom slyšeli. Pojďme si připomenout základní pravidla, jak employer brand budovat. Úmyslně používáme slovo “budovat”, protože se jedná o nekončící proces.
Na začátek si pojďme pojmy z této oblasti vysvětlit.
Brand - značka společnosti, která může obsahovat název, logo, slogan a design spojený se značkou nebo specifickým produktem.
Employer branding, co to je? Použijeme-li překlad, je to “značka zaměstnavatele”. Jak vaši společnost vnímají zaměstnanci, jejich okolí, jak společnost vnímá samo vedení společnosti a jak ji vnímají kandidáti, kteří se k vám do společnosti hlásí, lidé mimo vaši společnost. Jak se o vaší společnosti hovoří a hovoří se o ní vůbec? Jak je značka známá jako ta, která zaměstnává skvělé zaměstnance, je radost ve společnosti pracovat a kandidáti sami oslovují vaši společnost, aby pro vás mohli pracovat. Vaši zaměstnanci se těší na den otevřených dveří, aby své rodině a přátelům mohli hrdě ukázat, kde pracují. Jak o vás píší novináři, jak o vás hovoří vaši zákazníci a dodavatelé?
Brand awareness – jaká je znalost vaší společnosti, vaší značky. Kolik procent lidí z cílové skupiny vaši značku zná.
Employer branding velmi úzce souvisí s firemní kulturou. Pokud firemní kultura není správná a zdravá, je potřeba začít s jejím budováním. V článku vám poradíme, jak udržet zaměstnance motivované, zapálené pro firemní cíle, a také, jak firemní kulturu vytvořit, udržet a neustále vylepšovat.
Velmi zjednodušeně je to proces, na kterém personální oddělení spolupracuje s vedením celé společnosti.
Zjistěte možnosti inzerce |
Je nedostačující rozšířit seznam benefitů, přidat nové prostory, kde zaměstnanci mohou odpočívat, pořídit lepší notebooky. Každý nový benefit potěší, ale jen část zaměstnanců, a na omezenou dobu.
Uděláme obrovskou kampaň, jak je to u nás báječné a skvělé, abychom nalákali nové kandidáty, kteří nám pomohou v dalším růstu společnosti. Lidé si mezi sebou řeknou, jaká je opravdu firemní kultura ve vaší společnosti, je to velmi diskutované téma na sociálních sítích.
Darujeme peníze nebo věci na charitu a přivoláme k tomu novináře, oni o nás budou psát a kandidáti se jen pohrnou. Novináři vám pozornost dají, když se jedná o charitu, ale jednou, pak už o vás psát nebudou. Nebude to potencionálním kandidátům podezřelé, že jste se zúčastnili jen jedné akce?
Employer branding je o vybudování silného vztahu zaměstnanců se společností. Pojďme se podívat, jak se employer branding vytváří.
Je nutné si s vedením společnosti stanovit realistické cíle a očekávání. Buďte k sobě upřímní, během týdne se z vaší společnosti nestane zaměstnavatel roku.
Vytvořená strategie pro budování značky zaměstnavatele musí být autentická, vycházet z toho, jaká nyní vaše společnost je, kam chcete employer branding posunout, jak toho dosáhnete, kdo bude za projekty zodpovědný a kolik peněz, času a lidského kapitálu můžete investovat.
Dejte si tu práci a obvolejte i bývalé kolegy a zeptejte se jich, proč odešli a co by jejich rozhodnutí mohlo změnit. Výsledkem této části je zjistit, v čem pokračovat a v jakých oblastech by zaměstnanci uvítali změnu.
Informujte zaměstnance o tom, co plánujete v nejbližší době udělat. Budou se mít na co těšit, budou o tom doma mluvit, a employer brand se začíná tvořit.
Poděkujte zaměstnancům za jejich vstupy a umožněte jim, aby se s vámi o další nápady na zlepšení podělili. Například formou anonymní krabice na nápady. Je důležité usměrňovat očekávání - ne každý nápad bude realizovaný, na měsíční bázi můžete zaměstnance informovat o tom, který z nápadů budete realizovat, a kdy se na něj zaměstnanci mohou těšit.
Nemusí se vše povést hned. Je to dlouhodobá práce, kde po vyhodnocení můžete strategii změnit.
Personální marketing a budování značky zaměstnavatele můžete ve spolupráci s vedením společnosti dělat s využitím vlastních zdrojů, nebo si najmout agenturu, která má zkušenosti, provede u vás audit, bude se dotazovat zaměstnanců, přijde s nápady na zlepšení, vše zrealizuje a vyhodnotí.
Nečekejte příliš dlouho, začněte vaši značku budovat co nejdříve. A současně, nikdy není pozdě značku zaměstnavatele začít budovat.
Ať sami nebo s agenturou, držíme vám palce, ať je výsledkem vaší práce dobře fungující společnost, ve které pracují spokojení lidé a společně naplňují firemní cíle.
Publikováno 21. prosince 2022
Pracovní portál JenPráce.cz provozuje